Friday 6 July 2012

ღ(。◕‿◕。)ღ Ujian Hidup ღ(。◕‿◕。)ღ

    Senyuman yang terukir di bibir tidak sama dgn ape yg ada d dlm hati..Betapa pedihnya hati ini siapalh yg thu..hanya ALLAH shajalh yg thu. Begitu jga snyman yg mnawn n gelak tawa yg di terbitkan tpi d dlm hati ad kesedihan dan kepiluan yg trsembnyi.. Itulh aku seorg hamba kpd pencipta..
    Ujian yg kita lalui sebenarnya bkn sebab utk kta mrasa ptus asa dlm hidup dan mnyerah kalah.. Setiap Ujian yg Allah berikn psti ada hikmah di sbaliknya, dan aku yg perlu bermujahadah untk mnerimanya.
    Sebenarnya aku harus jujur dgn hatiku sndiri. Aku harus KUAT,dan tabah menghadapi ujian ini dan aku harus sabar menanti bilakah hikmah dan rahmat Allah akn dtg..
    Walau seberat mna pn ujian itu aku harus mneruskn hidup ini dgn tabah dan reda krn msih ramai lg insan yg mnerima ujian lagi berat dripd diriku ini...


Disni aku ingin mengingatkn kpd driku dan jga pd para sahabatku semua bhwa ujian Allah itu sentiasa brtandang tiba.

Mesti kamu akn trfikir ape tujuan Allah mndtngkn ujian kpd hambaNya??
"Ujian adlh untk mnguji ketahanan iman seseorg trhadap dugaan lahir dan batin yg menimpa, yang pasti ada hubung kaitnya dgn khidpn yg kekal abadi di akhirat kelak." 

   Ujian Allah juga dtng kpd smua golongan. Baik kecil,besar,tua,muda,kaya, miskin,beragama islam @ kafir. Yang kaya teruji, Yang miskin juga teruji.
Setiap ujian Allah itu ada hikmah kebaikan drpd Allah SWT yg tidak dapat di cungkil oleh akal biasa manusia.
         
Dua Tujuan Besar Yg Tersirat Drpd Ujian Allah SWT
 ♥ Untuk menghapuskan dosa jika ia seorang yg fasik @ zalim.
Untuk meningkatkan darjatnya disisi Allah SWT jika ia tidak mempunyai dosa.
               
Kesimpulannya, Allah hendak beri pahala kepada org yg sabar dan reda dgn takdir illahi.

"Tiada manusia yang berjaya dalam semua yang dilakukannya kerana kewujudan kita sebenarnya mesti menempuh kegagalan. Yang penting ialah kita tidak menjadi lemah semasa kegagalan itu terjadi dan kekalkan usaha hingga ke akhir hayat." (Joseph Conrad)

No comments:

Post a Comment